Testimonial Esdege-Reigersdaal-Telesuper

‘Dat we alle boodschappen in één keer bezorgd krijgen, scheelt een hoop kosten’

Twee compleet verschillende afdelingen binnen één zorgorganisatie die naar tevredenheid de boodschappen bij Telesuper bestellen. Dat is een verhaal dat wij natuurlijk graag vertellen! Ruurd Heise is clustermanager bij Esdégé-Reigersdaal en zijn collega Ruud Bakker runt het werkcafé op het Centraal Bureau van de zorgorganisatie.

In Noord-Holland ondersteunen de medewerkers van zorgorganisatie Esdégé-Reigersdaal cliënten met een lichamelijke en/of geestelijke beperking. Die ondersteuning is heel divers: van hulp bij de dagactiviteiten tot wonen onder 24-uurs begeleiding. Telesuper levert de boodschappen bij vier van de woonlocaties en bij het werkcafé op het Centraal Bureau.


Gezonde ontmoetingsplek

Ruud Bakker runt als teamleider cateringservice het werkcafé; een ontmoetingsplek waar medewerkers kunnen koffiedrinken en lunchen, maar ook hun laptop kunnen openklappen. Bakker: ‘We hebben een grote vitrine met grab-and-go-producten, zoals losse boterhammen met wat beleg, smoothies en Snelle Jelles. Daarnaast bereiden we elke dag twee warme soepen, diverse belegde broodjes en wraps en snijden we de saladebar vol.’


Van drie leveranciers naar één

Voorheen maakte Bakker gebruik van drie leveranciers: een groothandel voor de foodserviceproducten, Bakkers Brigade voor het brood en een bekende supermarkt voor de kleinere verpakkingen. Sinds 2021 bestelt hij dit alles in één keer bij Telesuper. ‘Tijdens de kennismaking was ik blij verrast dat Telesuper niet alleen een groothandels- en retailassortiment heeft, maar ook brood levert van Bakkers Brigade.’


Kostenbesparend

Dat Bakker nu alle boodschappen in één keer bezorgd krijgt, scheelt een hoop kosten. ‘Niet alleen bezorgkosten, maar ook administratiekosten. Ik heb nu één factuur voor alle boodschappen in plaats van drie. Dat scheelt een hoop administratief werk, want elke factuur moet worden gecontroleerd, doorgestuurd en betaald.’


Handige tool

Ook met de afnamerapportage-tool in de webshop van Telesuper bespaart Bakker tijd. ‘Elke maand maak ik een afnamerapport aan, waarin staat wat ik heb afgenomen tegen welke prijs. Die exporteer ik naar mijn kosten- en batenoverzicht in Excel. Zo kan ik precies zien aan welke kant van de lijn ik zit met winst of verlies en weet ik wanneer ik de prijzen in het café moet verhogen.’


Korte lijntjes

De samenwerking met Telesuper ervaart Bakker als heel prettig. ‘De lijntjes zijn heel kort. Tijdens de proefperiode bleek dat de temperatuur van de geleverde diepvriesproducten te hoog was. Nadat ik dat bij Telesuper had aangekaart, werd het snel opgelost. Sindsdien is het niet meer voorgekomen. De key accountmanager denkt ook altijd goed met ons mee. Zo hadden onze cliënten, die meewerken in het café, de wens om ‘s morgens zelf broodjes te gaan sealen. Daarvoor zouden we op een vroeger tijdstip ons brood nodig hebben. De accountmanager heeft dat snel voor ons geregeld.’


Boodschappen voor de woonlocaties

Bakkers collega Ruurd Heise is clustermanager bij cluster Zonneheuvel van Esdégé-Reigersdaal. Bij vier woongroepen bezorgt Telesuper al jaren twee keer per week de boodschappen. ‘Onze cliënten wonen zelfstandig met 24-uurs begeleiding en een steunpunt in de buurt. Voor de medewerkers van het steunpunt bestellen we onder andere ontbijtspullen en koffiebenodigdheden.’


Zelfstandig boodschappen doen

De cliënten van de woonlocaties bestellen een deel van de boodschappen bij Telesuper. ‘Onze bewoners hebben een eigen appartement met keuken. Ze bepalen zelf wat ze eten en de meeste koken zelfstandig. Voor het leerzame en sociale element gaan sommige cliënten – al dan niet onder begeleiding – naar de supermarkt. De rest van de boodschappen, zoals een pot jam of een pak koekjes, bestellen ze samen met de begeleiding bij Telesuper. Bewoners die niet zelf koken bestellen ook kant-en-klaarmaaltijden, waarin een ruime keuze is.’


Financieel overzicht

Doordat iedere cliënt een eigen account heeft, is de financiële afhandeling overzichtelijk. ‘We kunnen zien wat iedere cliënt heeft besteld en krijgen per bewoner een factuur. Dat werkt heel prettig.’ Net als Ruud Bakker is ook Ruurd Heise tevreden over Telesuper. ‘Ik heb nog nooit gehoord dat Telesuper te laat was of dat de bestelling niet klopte. Dus waarom zouden we dan naar een andere leverancier op zoek gaan? Je weet wat ze zeggen: never change a winning team.’

Weten wat Telesuper voor uw zorgorganisatie kan betekenen? Klik HIER